tiistai 24. marraskuuta 2015

Unien pohdintaa

Inspiroiduin unesta, jonka näin jokin aika sitten. Onhan siitä jo aikaa. Muistan se hyvin hämärästi, mistä johtuen en osaa selittää sitä kunnolla. Olen kiinnostunut unista ja yrittänyt myös tulkita niitä. En ole nähnyt sellaista unta, joka olisi sellaisenaan toteutunut, eikä se ole ihmekään, sen verran omituisia unia olen nähnyt. Sodan alkamisesta, puuhun sidottuna olemisesta, pakoon juoksemisesta ilman määränpäätä aina manalassa vierailemiseen ja Kuoleman tapaamiseen. Uneni ovat siis symbolisia.

Tarvitsen unieni tulkinnoissani melko usein apua. Ja apua haen Hedelmäpuulta, jonka sivuille pääsee alla olevasta linkistä.
http://www.hedelmapuu.com/

Muistan että olin itseni tarkkailija ja muistan kelluneeni vedessä. Tuijotin itseäni mutta tunsin selvästi kelluvani vedessä. Ikään kuin olisin ollut irrallaan kehostani. En kyennyt liikkumaan tai puhumaan, mikä tulkintani mukaan tarkoittaa sitä että olen valve-elämässä halvaantunut jonkin asian suhteen. Toinen käteni oli vedenpinnan yläpuolella ja muistaakseni pidin kädelläni helmiä, mutta en muista niiden väriä. Unessa helmiä antava tuottaa surua toiselle, helmiä vastaanottava saa surua jonkun toisen takia, mutta pidin niitä kädelläni ja ne olivat minun, joten tulkitsisin tämän niin että aiheutan itse itselleni surua tai ongelmia. Ja mitä vedessä kellumiseen tulee, hukkuminen tai hukkuvan näkeminen kielii henkisestä hukkumisesta johonkin ahdistavaan tunteeseen, mutta myös että niiden yli on mahdollista selviytyä. Eli uskoisin sen tarkoittavan sitä että nämä ahdistavat tunteet pitelevät minua vielä jonkin aikaa kahlittuna, mutta odottamalla, rauhoittumalla ja itseäni tutkimalla saan mahdollisuuden rikkoa minua pitelevät kahleet.

En tiedä miksi, mutta yleensä esiinnyn unissani poikana, liekö siksi että sieluni on molempia ja mikäli tulkitsen sieluani oikein, on se aikaisemmin ollut pojan kehossa. Piirtämäni hahmo ei liity uneni hahmoon, vaan piirsin Tabarin. Piirsin kuvan ensin paperille ja vein sen sitten Pixlriin. Lopuksi loin vielä oman vesileiman, mikä tosin saattaa muuttua ja saatan tehdä niitä useammankin.
































































Ei kommentteja:

Lähetä kommentti